بسته صوتی شرح حدیث معراج

استاد محمدتقی فیاض‏ بخش، که خود سال‏ها کتاب سرالإسراء را مستقیماً از محضر مرحوم استاد سعادت‏ پرور(ره) تتلمذ کرده‏ اند، در جلسات اخلاقی خود شرح مبسوطی پیرامون حدیث معراج بر اساس دروس کتاب سر الإسراء بیان می‏ فرمایند که به‏ حق موسوعه‏ جامعی در اخلاق عملی بر مبنای حدیث معراج است. ایشان در ضمن درس‏های شرح حدیث معراج، مطالب حدیث و نیز توضیحات مرحوم سعادت‏‌پرور را در دو سطح عام و خاص، از ساده به مشکل و به‏ صورت عقلی و نقلی و برهانی و قرآنی و روایی بیان نموده‏ اند. تبویب و چینش مباحث در بیان ایشان به‏ گونه‏ ایست که به‏ خوبی نکات و ظرایف حدیث و نیز بیانات استاد سعادت‏ پرور(ره) را روشن می‏ نماید و نظم منطقی و برهانی به مباحث اخلاق عملی بر مبنای «معرفت النفس» می‏ بخشد. عنوان‏ بندی و ترتیب ارائه‏ مطالب، بر اساس فصل‏ بندی کتاب سر الإسراء است. در این کتاب متن حدیث معراج به 38 فصل و 273 فراز تقسیم شده است. استاد تا کنون موفق به شرح و توضیح فرازهای 1 تا 97 (اواخر فصل 15) شده‏ اند و امیدواریم خداوند توفیق ادامه‏ این راه را به ایشان عنایت فرماید و تشنه‏ کامان معارف توحیدی را هر چه بیشتر از این چشمه‏ جوشان بهره‌‏مند گرداند.

  • خصوصیات
    • وزن بسته (تقریبی):180

ارسال رایگان

برای سفارشات بالای ۱۰۰,۰۰۰ تومان

بسته صوتی شرح حدیث معراج -

🔻حدیث معراج یکی از مهم‌ترین روایاتی است که در مجامع اخلاقی و سلوکی بسیار مورد توجه بوده و هست.

▫️این حدیث، مخاطب یا سالک را با ظرایف طریق سلوک و معرفت ، منازل آن و ابعاد و زوایای هر مرحله و با مقصد اول و آخر که همان توحید و ولایت است، آشنا می‌کند لذا به‌عنوان یک موسوعه کامل اخلاقی و معرفتی، بارها مورد شرح و تعلیم بزرگان اخلاق و عرفان اسلامی و مکتب معرفت‌النفس قرار گرفته است.

«مفاد این روایت به صورت سوالاتی است که پیغمبر اکرم(ص) به پروردگار عرضه داشت و پاسخ‌هایی است که پروردگار به پیغمبر اکرم(ص) فرمود.

▫️حسن السوال نصف الجواب: سؤال خوب، خود نصف جواب است.
وقتی پیغمبر اکرم(ص) از پروردگار سوال می‌کند، با این توجه که اگر امتش بخواهد این مسیر را برود به چه مشکلاتی برخورد می‌کند، سؤال می‌کند...

▫️همین نکته ظریف معلوم می‌کند که چرا بزرگان درباره طی طریق دستور می‌دادند باید به سراغ به آن معلمینی رفت که خودشان اصطلاحا سلوک کرده باشند.

▫️چرا که کسی که سلوک نکرده باشد مشکلات سلوک را نمی‌فهمد. پس وقتی سالک سوال می‌کند که در نقطه‌ای از مسیر، به مشکل برخورده و طالب راهنمایی است، نمی‌تواند پاسخی بدهد.

🔺معلمی می‌تواند پاسخ دهد که خود به آن مشکلات برخورده باشد. لذاست که پیغمبر اکرم(ص) می‌دانست امتش به چه مشکلاتی برخورد می‌کند و همان‌ها را پرسیده است...»

(بخشی از مقدمه استاد فیاض‌بخش بر شرح حدیث معراج)

 
  • محتویات بسته: 4 عدد DVD همراه با دفترچه راهنما 
  • مطالب دفترچه شامل: معرفی مختصری از حدیث شریف معراج، جلسات شرح حدیث معراج در مکتب تربیتی مرحوم علامه طباطبایی، سیر و سلوک در فرهنگ حدیث معراج، معرفی کتاب سر الأسراء و فهرست موضوعی جلسات شرح حدیث معراج
  • این مجموعه‏ شامل کلیه‏ فایل‏های صوتی جلسات شرح حدیث معراج تا پایان سال 1393 است؛ یعنی 232 جلسه (حدود 260 ساعت).